Granny Square deken (frosted swirl)

In mijn laatste post vertelde ik jullie dat weer was begonnen met haken. Mijn dochter vroeg om een nieuw deken. Ze heeft hiervoor de Scheepjes Frosted Swirl uitgekozen. Het is te fijn garen voor een deken maar als zij het mooi vind dan maak ik daar een deken van. Aangezien ik dol ben op Granny Squares is dit dan ook weer mijn uitgangspunt....




5 bollen Frosted Swirl van Scheepje (color 323)





Ben begonnen met het haken van een Granny square..


 

Die werd steeds groter en groter....




Met af en toe een beetje oponthoud....
Maar naar mate het deken vorderde....was het ook wel fijn om eronder te kruipen en zo kon het vrouwtje gewoon door haken.




Daarna moest ik even op de pauze knop drukken omdat ik op mijn snuit was gegaan op vakantie.
Gevolg: klein scheurtje in duimpees en alle spieren opgerekt. Eerst 14 dagen met duim/pols brace daarna alleen duim brace aangemeten door ergotherapeut. Hoe lang ik deze om moet houden? Heb geen idee. Ik kan in ieder geval weer haken en dat is fijn...over de pijn hou ik maar stil. 




De granny werd groter en groter... tot deze 1.40 bij 1.40 was... 
Vervolgens heb ik er aan twee zijden 30 centimeter aangehaakt. 
Ook weer met de nodige afleiding want het blijft zeer verleidelijk....


En toen was het deken af. Hij ligt al bij dochterlief op bed en die is er super blij mee.
Op naar het volgende project. 



~XOXO~

Reacties

Populaire posts van deze blog

Super makkelijke muts {haakpatroon}

Geribbelde muts {haakpatroon}

Cirkel Tuniek: deel 1