Dit zette me aan het denken


Een hele tijd geleden zat dit boekje eens bij de Happinez.
Iedere avond lees ik één verhaaltje uit dit boekje.

Gisteren las ik het verhaaltje: Over het belang van de blik.
Het laatste stukje heeft mij aan het denken gezet....


Een paar zinnen die mij grepen waren:
Wie iets van me wil, moet eerst zijn ogen laten zien.
We kunnen dan wel over de modernste communniecatiemiddelen beschikken, maar niets,
absoluut niets, kan op tegen de blik van een mens.

Daar zit natuurlijk wel wat in. Tegenwoordig is er de pc. Een aantal jaren geleden was deze er enkel voor het zakelijk gebruik en om er op scholen op te leren. Nu tegenwoordig (bijna) iedereen zo'n ding in huis heeft. Sturen we voort meer mail, berichtjes via what's app of facebook. We vertellen elkaar alles via mobiel of pc maar bij iemand langs gaan doen we steeds minder.
De gezelligheid is wel voort ver te zoeken. Lekker bij elkaar op de koffie, koekje erbij, lekker even bijkletsen over van alles en nog wat.
En ik ga jullie nu echt niet vertellen dat ik daar niet aan mee doe want ik ben er zelf net zo schuldig aan.
Sinds ik een mobiel heb doe ik alles sneller via dat "ding".  De pc heeft dit nog erger gemaakt.
Maar als ik heel, heel eerlijk ben mis ik de gezelligheid wel.

~XOXO~

Reacties

Populaire posts van deze blog

Super makkelijke muts {haakpatroon}

Geribbelde muts {haakpatroon}

Cirkel Tuniek: deel 1